пʼятниця, 14 лютого 2025 р.


Підсумки Тижня безпечного Інтернету

    У рамках Тижня безпечного Інтернету для учнівства нашого закладу практичним психологом (Корчагіна О.В.) та учителем інформатики (Верхогляд Г.А.)  було проведено низку заходів, спрямованих на формування свідомого та безпечного користування мережею:

·   1-4 класів- перегляд "Казку про безпеку в Інтернеті" та мультфільм "Хаппі та її суперсила", після чого обговорили головні правила безпечної поведінки в онлайн -просторі.

·   7 клас - проведено заняття "Безпечний Інтернет", під час якого школярі дізналися про основні загрози в мережі та способи їх уникнення.

·   8-клас - інтелект-шоу "Безпечний Інтернет", де продемонстрували свої знання про цифрову безпеку, відповідаючи на питання вікторини та виконуючи цікаві завдання.

·   9 клас -  заняття з елементами тренінгу "Безпека в Інтернеті", обговорили, як необережні дії в Інтернеті можуть вплинути на майбутнє, переглянули реальні приклади та виробили правила інформаційної гігієни.

   Також було проведено заняття "Вчимося бути обережними в мережі Інтернет" з учнями 4 класу, яке дало змогу учням закріпити правила безпечної поведінки в онлайновому просторі; заняття "Інтернет-залежність – не про мене!?", що допомогло учням зрозуміти, як уникнути надмірного використання гаджетів та розвивати корисні звички.

   Завершальним етапом став урок-практикум "Зворотній бік Інтернету", де школярі проаналізували позитивні та негативні аспекти цифрового світу.

  Тиждень став чудовою нагодою ще раз нагадати, що інтернет може бути не тільки джерелом знань і розваг, а й простором ризиків, яких можна уникнути, якщо знати правила безпечної поведінки.

Дякуємо всім учасникам за активність та небайдужість ! Пам’ятаємо: безпека в Інтернеті -в наших руках!






















вівторок, 14 січня 2025 р.

  Як впоратися зі щоденним стресом і тривогою в умовах невизначеності
 
  Коли загрози здаються невидимими, а майбутнє – розмитим, тривога та стрес можуть стати постійними супутниками. Це виснажує, змушує здаватися безпорадним. Але навіть у найважчих умовах можна знайти способи повернути контроль і відчуття стабільності.

1️⃣ Прийняття ситуації та емоцій
Неможливо контролювати все, що відбувається. Зосередься на тому, що реально у твоїй зоні впливу. Запитай себе: «Що я можу зробити прямо зараз, щоб підтримати себе?». Прийняття не означає капітуляцію — це усвідомлення реальності.
Не борися зі своїми почуттями. Вони — нормальна реакція на складні обставини. Спробуй сказати собі: «Я відчуваю страх, і це нормально», «Мій стан зараз не визначає мене назавжди».
Це допомагає знизити емоційний тиск і дає простір для дій.
2️⃣ Розділяй страх і реальну загрозу
Зроби практику: випиши всі свої страхи та розділи їх на два списки:
Те, що можна вирішити.
Те, що від тебе не залежить.
Працюй лише з першим списком, залишаючи другий для «спостереження».
3️⃣ Практичні способи знизити тривогу
✅ Дихання «коробкою» (Box Breathing):
Вдих на 4 рахунки.
Затримка на 4 рахунки.
Видих на 4 рахунки.
Затримка на 4 рахунки.
✅Техніка «Мій безпечний простір»
Сядь у зручному місці та заплющ очі. Уяви місце, де тобі спокійно й безпечно (це може бути реальне місце або вигадане). Уяви, як виглядає це місце, які звуки там є, що ти відчуваєш. Побудь там кілька хвилин, вдихаючи спокій і видихаючи тривогу. Ця техніка допомагає знизити напруження і знайти внутрішній ресурс.
✅ Створи «екран» для мозку
Уяви, що перед тобою екран, на якому ти можеш «відключати» потік тривожних думок. Уяви, як натискаєш кнопку паузи, і цей потік стихає. Ця вправа тренує мозок відволікатися від тривожних сплесків.
✅ «Енергетичне розвантаження» 
Стрес і тривога накопичуються в тілі. Їх можна «випустити» через:
Різкі рухи: пострибай, побий подушку, потанцюй під гучну музику.
Глибоке видихання: зроби глибокий вдих, а потім видихни з силою, ніби позбавляєшся зайвого.
✅ Рухайся до відчуття стабільності
Фізична активність навіть на 5 хвилин знижує рівень кортизолу (гормону стресу). Навіть кілька хвилин прогулянки, йоги, танців або простих вправ допоможуть тобі почуватися краще.
✅ Підтримуй зв’язки
Розмовляй із близькими, навіть якщо це короткі дзвінки. Емоційна підтримка — це твоє укриття у моменти тривоги.

⚠️Ти не сам. Стрес і тривога — це нормальна реакція на невизначеність. Пошук балансу у часи небезпеки — це процес. Роблячи невеликі кроки кожного дня, ти зміцнюєш себе. Але ти завжди можеш знайти точки опори у своїх діях, думках та емоціях. Вір у себе й зроби перший крок до спокою.

вівторок, 3 грудня 2024 р.

 Як виховати у дитини толерантне ставлення до людей з обмеженими фізичними можливостями


     Сучасне суспільство прагне до інклюзії та взаємоповаги, тому важливо виховувати в дітей толерантність і чуйність до людей з обмеженими фізичними можливостями. Від того, як ми пояснимо цю тему дітям, залежить їхня здатність співпереживати, підтримувати та сприймати різноманітність як норму.

1. Подавайте позитивний приклад
Діти найкраще навчаються через спостереження за поведінкою дорослих. Якщо вони бачать, що батьки та вчителі ставляться до людей з інвалідністю з повагою та без упереджень, вони перейматимуть цю модель поведінки.
2. Говоріть про різноманітність
Пояснюйте дітям, що всі люди різні й кожен має свої особливості. Хтось швидко бігає, хтось гарно малює, а хтось використовує візок або слуховий апарат. Наголошуйте, що це не робить людину гіршою чи менш цінною.
3. Використовуйте книги та мультфільми
Є багато дитячих книжок і фільмів, які допомагають зрозуміти, як живуть люди з інвалідністю. Наприклад:
«Франклі, слухай своє серце» (про хлопчика з проблемами слуху),
«Диво» (про хлопчика з особливостями зовнішності).
Обговорюйте з дітьми героїв, їхні переживання та способи взаємодії з оточенням.
4. Навчайте правильної лексики
Слід пояснити дітям, що слова мають значення. Говоріть про людей з інвалідністю коректно: "людина з порушенням слуху", "людина, яка пересувається на візку", а не зневажливі або некоректні вислови.
5. Організовуйте інтерактивні заходи
Можна провести в класі експеримент: дати дітям пройти невелику дистанцію із зав’язаними очима або виконати прості завдання однією рукою. Це допоможе їм відчути, з якими труднощами стикаються інші люди.
6. Заохочуйте дружбу та взаємодію
Якщо у класі є дитина з інвалідністю, важливо підтримувати її інтеграцію в колектив. Варто пояснити, як можна допомогти, але не нав’язувати допомогу, якщо вона не потрібна.
7. Говоріть про сильні сторони
Наголошуйте, що люди з інвалідністю мають свої таланти й досягнення. Наводьте приклади успішних особистостей: Нік Вуйчич (мотиваційний спікер без рук і ніг), Оскар Пісторіус (спортсмен на протезах), Стіві Вандер (незрячий музикант).














Толерантність – це не просто відсутність дискримінації, а активне прийняття й розуміння інших людей. Якщо ми навчимо дітей емпатії, поваги та взаємодопомоги, вони виростуть свідомими громадянами, які створюватимуть інклюзивне суспільство.









понеділок, 2 грудня 2024 р.

 

     До Всесвітнього дня боротьби з СНІДом Корчагіна О.В.- практичний психолог провела тренінг: "ВІЛ/СНІД. Зрозумій! Допоможи! Підтримай!"з учнями та ученицями 8 та 9 класів. 
Мета тренінгу виховувати особисту відповідальність кожного за своє життя,  своє майбутнє, розширити знання учнів про СНІД, ВІЛ-інфекцію, шляхи їх поширення, способи і засоби профілактики. 
В кінці тренінгу грали в гру доміно "Молодь проти СНІДу".













 

понеділок, 25 листопада 2024 р.

 Проведення міжнародної акції "16 днів проти насилля"


     Проведено тренінг "Ми за життя, без насильства" з учнями та ученицями 9 класу.
Діти ознайомилися з проблемами насильства і жорстокості в житті та шкільному середовищі;
навчилися розрізняти види насильства та розробили відповідну стратегію поведінки в ситуаціях ризику.
 Результат тренінгу - виготовили пам'ятки "Як вберегтися від насилля".












середа, 13 листопада 2024 р.

 

До Дня толерантності: творчі заняття для молодших школярів👫

  До Дня толерантності учні 1-4 класів взяли участь у творчому заході, розмальовуючи тематичні розмальовки. Через кольори та малюнки діти виражали своє бачення  дружби, взаємоповаги та доброзичливого ставлення один до одного.

Такі заняття допомагають молодшим школярам краще розуміти важливість толерантності у спілкуванні та житті, розвивають емоційний інтелект і творчі здібності. Разом створюємо світ, у якому панують розуміння і доброта.



 

Бути щасливим - право кожного: світ без бар’єрів починається з тебе!     Світ стає яскравішим тоді, коли ми вчимося бачити одне одного не че...